25/11/10

Mes de les Lletres de l'Alcúdia (II)

Jo sempre havia pensat (si més no, el que tradicionalment marca el calendari) que abril és el mes dels llibres (dia del llibre, dia de la literatura infantil i juvenil, fires i actes commemoratius per tot arreu,...). També octubre és un mes marcat per a la literatura, en valencià almenys, amb els Premis Octubre o els Ciutat d'Alzira. Però ara cal afegir-ne un altre: novembre.
Novembre és el Mes de les Lletres de l'Alcúdia, i vista la qualitat (i quantitat) dels actes, presentacions, visites d'autors als col·legis del poble i treball a les aules al voltant de la lectura, és una fita a tindre molt present.
Ja n'havia parlat en aquest bloc, del mes de les lletres de l'Alcúdia, per contar-vos que m'havien convidat a participar-hi, però el que no m'imaginava és que la cosa era tan grossa. Vaig trobar una implicació dels centres, dels mestres i dels xiquets total. En les aules s'havien treballat (en tots els col·legis per igual!) de manera intensa tots els llibres proposats, amb lectures detallades, treballs de documentació dels temes presents, cartells i murals, i, com no, amb una rebuda extraordinària als qui hi anàvem com a autors.

En el meu cas, vaig anar als tres centres públics del poble, CEIP Batallar, CEIP Les Comes i Ceip Heretats, per fer animacions lectores a partir del llibre "Marvin, l'enllustrador de sabates". No podria dir en quin em tractaren millor! És emocionant enfrontar-te a tants i tants lectors àvids, curiosos, sensibles i intel·ligents com jo vaig fer. Coneixien perfectament el llibre, amb tots els detalls... de la lectura i dels dibuixos, què era del que jo anava a parlar. Em preparàren uns murals i cartells de rebuda fantàstics (enhorabona xics i xiques!), em van dedicar una atenció especial durant la meua intervenció, em posaren a prova amb preguntes i comentaris certers, i em van fer sentir importantíssim amb cues interminables per que els dedicara el llibre. Què més puc demanar!

Cada vegada tinc més clar que el treball d'aula previ a la visita d'un autor és el que decideix que l'acte isca bé o no. Gràcies per tant a tots i totes les mestres el vostre treball, i als directors i les directores dels centres i organitzadors  per comptar amb un il·lustrador en el "mes de les Lletres" , però sobre tot gràcies als alumnes dels col·legis públics de l'Alcúdia. Vosaltres sabeu millor que ningú que les il·lustracions són part fonamental del llibre i que les imatges també són lectura. Són els adults els qui a vegades ho obliden.