6/2/12

Visita al Col·legi Bonavista d'Alaquàs

Els xiquets i xiquetes del CEIP Bonavista d'Alaquàs saben com fer sentir bé qualsevol. Jo, l'altre dia, sense anar més lluny, em vaig deixar caure per les seues aules, invitat pels amics de Bromera per parlar de "Marvin, l'enllustrador de sabates" i vaig eixir amb el meu ego pels núvols.

El llibre els havia agradat i les seues il·lustracions, segons em van dir, també. Els vaig explicar com les vaig fer: com, després de rebre l'encàrrec de col·laborar amb Dolors Garcia i Cornellà per contar-ne la història, vaig llegir, documentar-me, pensar i fer moltes proves abans de passar a dibuixar-la. M'agrada deixar-los clar que dibuixar és només l'última part del procés creatiu de la il·lustració... il·lustrar és contar coses i per tant és molt més que un procés manual.
Estaven inquiets i àvids per fer-ne preguntes i donar-me les seues opinions. Aquesta expectació no és però mèrit meu, sinò de les seues mestres, Raquel, Anna i Teresa, que els havien motivat setmanes abans per la meua visita i sobre tot, per la lectura de la història de Marvin: prepararen murals amb la biografia de Dolors i meua, amb les escenes del llibre pintades i amb les seus interpretacions dels dibuixos, alguns d'ells recopilats en un quadern que em van regalar. Fantàstic.


Pels núvols. Ja us dic.
Gràcies.