14/5/10

Animacions lectores (II)

Per tancar el capítol d'agraïments als centres, escoles i biblioteques, que he tingut el gust de visitar aquest mes d'abril, he de fer menció del Col·legi Ntra. Senyora del Rosari, de Castellar, on vaig fer una animació per a uns cinquanta alumnes de segon cicle de primària. Dóna gust parlar de llibres i obres que prèviament s'han estat mirant en classe, que els xics i xiques han llegit. En concret, dels llibres que he il·lustrat, havien llegit "Marvin, l'enllustrador de sabates" i "La llegenda del drac i la princesa"... Que conegueren allò de què estava parlant em va permetre no divagar o perdre'm en la teoria, sinò ensenyar com havia fet aquest o aquell personatge, perquè l'havia dibuixat sense sabates o perquè a la figura de la coberta no li vaig dibuixar cap. Les preguntes al final de la sessió permeteren una conversa molt agradable i demostraren el seu nivell. Enhorabona.
Es dóna el cas que han creat, escrit i il·lustrat, el seu propi llibre, "Una de misteri". Un gust de cole, vaja! 


L'altre centre que he visitat aquest últims dies ha estat la biblioteca municipal de Benicull de Xúquer. Un altre plaer. Tres xiquets, Emma (la bibliotecària) i jo, dibuixant i contant contes a un ritme que només permet trobar-se com en casa. Ací teniu la coberta que va fer Leire Úbeda, una de les xiquetes, per al seu [futur] llibre "La sireneta que li agradava volar", i la de José Luis March, per al seu relat "La diosa de los minusválidos" (uau, m'encanta el títol!).
 


Dos visites per recordar, al servei de la lectura. Sempre al servei de la lectura.